Nakupování je věda. Nechte si poradit od odborníků z institutu nákupologie

Nakupování. Fascinující proces, při němž zástupci lidské rasy směňují peníze, jež dlouho a namáhavě vydělávali, za věci, které už mají nebo které vůbec nepotřebují.

(Jistě, pro přesnost je nutné hned zpočátku podotknout, že zcela běžně dochází mezi lidmi i k nakupování věcí nezbytných a potřebných; to však není z nákupologického hlediska tak zajímavé – na rozdíl od nakupování věcí nepotřebných, které zdánlivě postrádá jakoukoliv logiku.)

Nakupování
Nakupování je složitý proces, který si zaslouží podrobný vědecký výzkum.

Nákupy přináší potěšení i pocity úzkosti

Některým členům lidské smečky činí tato činnost potěšení, jiné naopak přivádí do psychicky náročných stavů, na které pak zabírá jen pevně stanovená léčba (návštěva restauračního zařízení, emoční výlevy při sledování fotbalového utkání či otrávené brblání střídané náhlými výbuchy vzteku).

Na základě dlouhodobé statistiky můžeme říci, že potěšení činí nákupy spíše lidským samičkám, zatímco psychické potíže z nich mají povětšinou samečci. V žádném případě zde však nelze generalizovat. I v mozku lidské samičky může nakupování vyvolávat nezvladatelné pocity úzkosti, stresu a beznaděje. V takovém případě obvykle následuje obdobná léčba jako u muže (jen s tím rozdílem, že žena obvykle nahrazuje pivo za víno, sledování sportu za dlouhý rozhovor s kamarádkami apod.). Na druhé straně pak samozřejmě existují i případy, kdy je muž po skončení nakupování v blaženém stavu, který v čínské filozofii odpovídá dokonalému vyrovnání jinu a jangu.

Nakupování je věda

Jak pro ženy, tak pro muže je však často nakupování složitou vědou. Zvlášť tehdy, snaží-li se lidský jedinec zakoupit produkt, jehož typové zařazení mu nic neříká (když si má např. technicky nezdatný člověk vybrat novou televizi či chladničku). V takovém případě pak křivka stresu daného jedince stoupá prudce vzhůru. Nastupují stavy úzkosti, které jsou doprovázeny usedavým pláčem, modlitbami či myšlenkami na uchýlení se do divočiny, v níž by se nakupování nepraktikovalo.

Protože v člověku obvykle zvítězí touha vyváznout z nakupování živ a zdráv, přemůže své vnitřní démony a nakonec nějaký produkt úspěšně zakoupí. Pokud však předtím zanedbal přípravu a nevěnoval se hlubokému studiu nakupovaného sortimentu, je s koupeným výrobkem velice brzy nespokojen a vrací se do úzkostných stavů, které se navíc stupňují (mají už totiž o jednu příčinu více – finance už byly nezvratně nevhodně investovány).

Poradí zkušený nákupolog

Před aktem nákupu je zkrátka třeba věnovat dostatek času studiu dostupných pramenů. A právě ty nabízí zmateným lidským jedincům Institut nákupologie. Toto vědecké pracoviště se zabývá detailním pozorováním lidských nákupů a provádí i vlastní nákupologické experimenty. Ze svých výzkumů pak připravuje odborné studie, které jsou posléze publikovány na webu nakupologie.cz.

Dozvíte se zde zkrátka, jak k takovému nakupování přistupovat – jak vybrat to nejlepší, nejlevnější či nejoriginálnější, kam se na nákupy vydat či jak zvládat jejich zákeřné nástrahy.

Nakupování je totiž opravdová věda. Nechte si proto poradit od zkušených nákupologů, jejichž badatelské výsledky mohou představovat vaši cestu ke konečně racionálnímu nakupování.